
Малко по-надалеч в Китай и Бразилия, определени местни фактори могат да променят начина, по който пазарите се развиват дигитално. В Китай, мобилната е предпочитаната платформа, докато "онлайн литературата", често във вид на сериен поток от съдържание предоставя канал за разграничаването на книгоподобно съдържание от традиционния формат на книгата. В Бразилия, образователното съдържание може да стане основната движеща сила на дигитализацията.
Анализът определя пазарния дял на електронни книги в САЩ и Великобритания като 6%, като цифрата е по-голяма при някои жанрове, като следващите най-големи пазари в класацията са Франция (1,8%), Холандия (1,2%), Германия (1%) и Испания (1%).
В доклада се твърди, че различните характеристики на пазарите "не само ще повлияят на еволюцията на всеки пазар на електронни книги, но също така ще рамкират взаимното влияние на местни и глобални фактори, които окуражават или глобализиращи или по-диференциращи сили". Също така би могло да има "културно съпротивление", тъй като печатните книги са възприемани като "силен символ на съпротива, вкоренен в изконната европейска традиция на Просвещението", но тези културни елити може да не представляват истински читатели, които ще усвоят дитигалното четене бързо.
Поне издателите обаче, вече поемали инициативата. Според доклада : "До 2010, усилията на представителите на книжната индустрия бяха насочени главно към удържането на дигиталното цунами и твърде бързото му преливане от Америка към главните европейски пазари. През втората половина на 2010 и още повече през 2011, когато местната инфраструктура за работа с електронни книги беше положена и европейските търговци залагащи все повече на електронни книги (например Fnac, Thalia, Weltbild), плюс това, че Amazon отвориха Kindle shop на немски през април 2011, дефанзивните мерки трябваше да бъдат изоставени и заместени с практики в съответствие с новия дигитален свят".
източник: TheBookseller.com
0 коментара:
Публикуване на коментар