вторник, 10 юли 2012 г.

Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири от Сет Греъм-Смит (ревю) (роман)


Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири фентъзи роман
Не очаквах тази книга да ми хареса. Не съм голям съм фен на вампирите и върколаците или по-точно модерните им версии и подходих малко скептично към смесицата от жанрове, която е „Ейбрахам Линкълн: Ловецът на вампири”. Успокоителното беше, че авторът Сет Греъм-Смит е виновен и за хитовото заглавие „Гордост и предразсъдъци и зомбита”.
Романът е в епистоларна форма и симулира документалност с уж намерени тайни дневници на въпросния президент. Останах приятно изненадан и ми беше доста интересно. Книгата разказва за живота на 16-тия американски президент и някак си в тази интересна сама по себе си история, авторът успява да вплете и вампирите. Въпреки, че все пак е художествено произведение, повечето места и събития от книгата са максимално близо до историческата истина. Но с вампири.
В книгата, животът и семейството на Ейб са белязани от злите вампири от още младите му години. В последствие, той се заклева да унищожи кръвопиещите твари в Америка до крак. И общо взето, от тук до края на книгата се разказва за премеждията и сблъсъците на Ейб с тежкия живот в САЩ по онова време и страничните му занимания като ловец на вампири. Повествованието следва Ейб през младините му на беден селски момък, начинаещ търговец, младши сътрудник в адвокатска кантора, политическата му кариера и президентския му мандат, чак до смъртта му. Звучи много като информация, но нито веднъж не ми дойде в повече. Шансовете да знаете малко или нищо за американската история са големи и смятам, че на повечето от вас ще ви бъде интересно. Плюс това, хей, вампири. Ейбрахам открива, че те съвсем не са неуязвими и успешно ги боде с колове и им сече главите с любимата си брадва.
Трябва да се признае на автора, че много успешно е успял да сътвори единен текст, в който измислицата е перфектно споена с историята. В първите няколко страници ще се опитвате да разконспирирате намеренията на автора и да отгатнете „а, тук вече лъже”, но с напредването на историята, кое е истинско и кое не, няма да ви интересува, просто защото звучи страхотно и ще ви се иска да е реално.
Към момента на написване на това ревю, българския превод на книгата все още се очаква и би трябвало да излезе съвсем скоро. По някое време през есента (3 август) се очаква да дойде по кината и екранизацията на книгата, с продуцент Тим Бъртън. Не прецаквай и този филм Бъртън!
Крайно мнение – независимо дали сте любители на историята, на вампирите, или пък не си падате по нито едно от двете, съм убеден, че двете заедно ще ви харесат. 

Ако този материал ви е харесал, можете да го препоръчате на повече хора като натиснете бутончетата под статията, „Like”-нете или споделите с приятели. Можете и да се абонирате за Facebook страницата на блога „Омагьосано време”. Така няма да изпуснете нито една нова публикация и ще откривате нови интересни неща свързани с книгите.
 

4 коментара:

Анонимен каза...

За книгата не знам, но филмът Е прецакан и това си личеше още от първия трейлър. :)

Unknown каза...

@cinemascrotum - Дано да не си прав :)За съжаление обаче има всички изгледи да си...

Unknown каза...

Аз направих грешката да гледам филма и бях доста разочарован. Изненадан съм от положителното ревю за книгата, но все пак не мога да се реша да я започна... този филм беше мнооого зле.

Unknown каза...

С филма не мога да правя сравнения понеже не съм го гледал, но да - книгата доста ми хареса. :)

Публикуване на коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...